پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228852
موضع اتحاديه اروپا دربرابر قدس تغيير نميکند/تصميم ترامپ مردود است
تاریخ انتشار : 1396/09/16 12:37:14
نمایش : 1626
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با ابراز نگراني از تصميم ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي گفت: موضع اتحاديه اروپا در برابر قدس تغيير نخواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه اي با ابراز نگراني از تصميم دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا درباره اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اظهار داشت که موضع اين اتحاديه در برابر قدس تغيير نخواهد کرد.

در بيانيه موگريني آمده است که اتحاديه اروپا نگراني جدي خود را از تصميم امروز رئيس جمهور آمريکا درباره اورشليم (قدس) و تبعاتي که اين تصميم ممکن است بر چشم انداز صلح داشته باشد، اعلام مي کند.

در اين بيانيه با تاکيد بر اينکه اتحاديه اروپا به همکاري با طرف ها و نيز شرکاي خود به منظور مذاکره درباره وضع اورشليم (قدس اشغالي) به عنوان پايتخت دو کشور ادامه خواهد داد، افزوده شده است: موضع اتحاديه اروپا در اين خصوص تغييري نکرده است. آرزوهاي هر دو طرف بايد محقق شود و بايد راهي از طريق مذاکره يافت تا وضعيت شهر اورشليم به عنوان پايتخت هر دو کشور مشخص شود.

در ادامه بيانيه موگريني تاکيد شده است که اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو آن تا زماني که وضعيت نهايي اورشليم مشخص شود، همچنان به اجماع بين المللي درباره اين شهر در قطعنامه هايي از جمله قطعنامه ۴۷۸ شوراي امنيت سازمان ملل، احترام خواهند گذاشت.

موگريني همه بازيگران حاضر در صحنه و بازيگران منطقه اي را دعوت به خويشتنداري کرده و افزوده است: تمرکز بايد بر ايجاد شرايطي براي مذاکرات مستقيم و معنادار براي حل موضوعات باشد و اتحاديه اروپا آماده حمايت از اين فرايند است.

اتحاديه اروپا در پايان بيانيه خود بر تعهد استوار خود به راه حل تاسيس دو کشور و سياست هاي موجود اتحاديه در اين باره تاکيد کرده و آورده است: راه حل دو کشور از طريق مذاکره تنها راه واقع بينانه براي ايجاد صلح و امنيت پايدار است که هر دو طرف اسرائيلي و فلسطيني مستحق آن هستند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html